Ako bar na tren napravimo usporedbu nekadašnjih studijskih snimanja, slikanja za omote ploča, karijere i sve vezano za estradno djelovanje sa ovo vremenskim nekima možda se čine nevjerovatnim.
Jedno, dva ljeta
Kako su nastajale velike zvijezde, pjevačke i muzičke zvijezde trajanja a kako to sada rade oni koji pjevaju za jedno ili dva ljeta. Karijere onih koji su opstali na estradi su sticane mukotrpno. Počinjali su ili iz kafana ili sa takmičenja amatera pjevača ili radio takmičenjima a studijski rad ponekad bio presmiješan.
Šemsa Suljaković kada se prisjetila snimanja svog prvog singla sa Južnim vetrom “Uzmi me majko u krilo svoje” kaže sa tadašnje tačke gledišta se od srca nasmijala. No, presudan momenat je bio kvalitet.
-Snimala sam je u hodniku djevojačkog stana Basove žene, one je bio u drugoj sobi, izolacija su bile deke a na frižideru se nalazio mikrofon. U dahu živa svirka živo pjevanje je bio moj prvi snimak sa JV a takav je bio i prvi uopšte u mom životu na RTB. Pitam se samo kada kompjuteri sve ispravljaju kako bi ove nazovi zvijezde to uspjele odraditi – priča Šemsa.
Hanka Paldum se kroz smijeh jedne prilike prisjetila kako ju je uslikao Kinez za jednu od njenih ploča.
-Išla sam s pijace a on me već tražio kući i kaže Hanko moraš se slikati za omot. A ja sam smo sjela na zidić pored Miljacke i rekla pa hajde slikaj. Tašna preko ramena a cekeri ispod nogu. E to je bilo svo namještanje, šminkanje, friziranje i bitna stvar jer niko nije ništa gledao nego slušao jer valjda se pjesma sluša – govori ona.
U ovo vrijeme autori šalju demo snimke, dođe pjevač na gotovo, naravno sa punim džepom para a Nihad Alibegović se sjeća momenta kada je pozvan na Ilidžu da snimi sa rahmetli Mirsom Sijerčićem svoj prvi demo snimak.
-Mirso mi je kazao da odem kod rahmetli Ramčeta koji isto nije među nama, a bio popularan i da uzmem od njega ogromni kasetofon i da ga donesem kako bi napravio demo snimak. Došao sam na vrata kod Ramčeta a on onako u svom gospodarastom stilu ogrnut u penjoar kaže evo sine neka ti je sa srećom, zamotao u ponjavu i ja tako sa kasetofonom u tramvaj do Ilidže, snimim i vratim ponovo. Ali sve sa elanom, poletom, ljubavlju prema muzici jer imaš već ovjereno od muzičkih znalaca da si pjevač prva liga. Dalje ti se boriti – priča Nihad.
Tako je to otprilike bilo u ta fina vremena za estradu kada čuo zvuk svakog žanra pojedinačno. Iz tog kolosijeka nisi smio izaći. Ratna zbivanja su mnogima poremetili popularnost tipa Danijela Popovića koji se za bivšu državu ‘83 sa pjesmom “Julie“ borio i osvojio četvrto mjesto, stekao veliku planetarnu popularnost jer je znao pjevati.
Rat je ovog Crnogorca u Hrvatskoj odcijepio od popularnosti. Krenulo je iznova ali nije išlo. Sada je vrijeme masovne pojave novih zvijezda koje stvaraju mediji i diskografije sa pjevanjem, na plejbek, po klubovima za sitne novce jer diskografi love zvijezde ali bez ikakvog kriterija.
Kvare ukuse
Možda se to nekim čini na takmičenjima da je u pitanju profesionalizam ali u samom radu na terenu nije. Malo je onih koji su ostali vjerni čistoj narodnoj muzici, popu, folku, densu jer su se neki potrudili da sve smućkaju i istresu narodu kako bi pokvarili ukuse.
Piše: Dž. H. M.