U saradnji sa izdavačkom kućom “RebeatInnovation” Mumić je analizirala veliku bazu podataka sa preko 100 miliona pojedinačnih pregleda iz muzičke industrije.
–Kada se pjesma na jednoj muzičkoj platformi prodaje duplo više nego na drugoj, ovaj odnos se neće naglo promijeniti. Prodajni brojevi se uglavnom paralelno razvijaju – brojevi klikova koji naglo skaču na platformi kao što je Youtube treba da se poklope sa rastućim vrijednostima preuzimanja na Itunes i drugim platformama. Sve ostalo je sumnjivo, kaže ona.
–Postoje očekivani prometi, nedjeljne i mjesečne oscilacije koje su veoma uobičajene. Ali jedino ovaj složeni statistički model pomaže da se očekivane oscilacije razlikuju od potencijalne manipulacije podacima, a statističkih alata u ovom obliku do sada nije bilo, dodaje.
–Ispitali smo naš algoritam na originalnim podacima koje smo prethodno namjerno izmanipulisali – i on je otkrio više od 92 odsto manipulacija. To je jako dobra kvota i vjerujemo da možemo još da je unaprijedimo. Algoritam biste mogli da prevarite jedino ako sve muzičke platforme izmanipulišu podatke na isti način u isto vrijeme, što je gotovo nemoguće, zaključuje naučnica.
(cdm)