Ako ste bar malo „potkovani“ znanjem o muzičkim stvaraocima spomen na Nazifa Gljivu asocirat će vas na Halida Bešlića. Baš on zaslužan je za uspješnu Bešlićevu karijeru, milionske tiraže, ono što je danas…
Najpoznatiji bh. hitmejker godinama se zasitio estradnog posla. Već 40 godina profesionalno se bavi muzičkim radom ali u mirovinu se još nije povukao. Smatra da na svoj način može itekako doprinjeti bogaćenju bh, muzičke scene. Istina, nikada više ne bi napisao neku pjesmu. Postoje drugi načini u kojima može pokazati svoju vitalost.
A, 40 godina njegovog muzičkog, profesionalnog rada na estradi, proslavit će objavljivanjem jednog CD sa 18 kompozicija na kojem će biti pjesme koje je ranije snimio Halid Bešlić. Sada će biti u izvedbi autora teksta i muzike odnosno Gljive. Tako ćemo na tom CD-u u modernijim aranžmanima čuti pjesme: „Neću, neću dijamante“, „Plava rijeka stari most“, „Ne damo naše zemlje“, „Ranjeni junak“, „Zlatne strune“, „Zumbuli su procvali“, „I zanesen tom ljepotom“, „Sarajevo grade moj“, „Eh kad bi ti rekla mi volim te“, „Tamo gdje se rađa limun žut“, „Mladost je otišla“, „Što je tužna breza ta“, „Poljem se širi miris ljiljana“…
–Uz nove aranžmane, to će biti prava antologija. Jer poslije 35 godina te pjesme sam sublimirao, svario, ušao sam u njih. Pošto su one meni izašle iz srca, iz duše, donjet ću ih na moj poseban način što će se sigurno ljudima svidjeti – priča Gljiva za naš magazin.
Godinama je radio sa Halidom. Danas su dobri prijatelji. I kao vrsni estradni znalac, Nazif tvrdi kako nikada na muzičkoj sceni neće biti pjevač kao što je Bešlić.
–Teško će se roditi novi Halid jer da bi imali „novog Halida“ on, prije svega, mora imati i mozak. Mora biti toliko pametan, uporan, discipliniran, slušati svoj menadžment na čijem čelu bi se nalazio čovjek sličan meni. Oni bi zajedno za 20 godina napravili povjest muzike BiH. Ne može pjevač odlučitivati šta će snimiti, kako to rade današnji estradni umjetnici. Moraju imati tim oko sebe – Gljivino je mišljenje.
U zlatna vremena Gljiva je sa Halidom i njihovim timom na turnejama širom svijeta honorare kući donosio u vrećama. To se, tvrdi on, više nikada neće dešavati.
–Muzička industrija je nekada bila rudnik zlata, temelj našeg uspjeha. Tada se puno zarađivalo i ulagali u marketing, a od diskografije su dolazile velike pare. Kada smo snimili „Neću dijamente“ zaradili smo prvi milion. Tada mi je Halid rekao kako ne bi više snimao, ali sam onda napravio „I zanesen tom ljepotom, „Zlatne strune“… i snimio je nove pjesme. Morao je jer ne bi uspio. Tada je Goran Bregović rekao je li moguće da neko totalno naopako napravi pjesmu („I zanesen tom ljepotom“ op.a.), a da je tako uspješna. I ostala je. Pa i danas se najviše pjeva, sluša – prisjeća se Gljiva.
Ne razumije današnje pjevače. Žele slavu preko noći, kule i gradove, a hodaju stisnute šake. Žele sve za sebe, ne stvaraju tim koji će im pomagati, voditi ih… I zato ne uspjevaju, sve manje nastupaju…
–Današnji pjevači ne vole menadžere, ne žele ih. Hoće sve sebi ostaviti u džepu. Nisu svi isti. Posebna priča su pjevačice. Većina njih ne želi imati tim već žele „poubijati sve i vratiti se same“. One ni pekaru više hljeba ne plaćaju. Hoće sve besplatno. Danas je sve drugačije, neki čudni karakteri – priča Gljiva.
Napisao je na stotine pjesama, a svaka od njih na svoj način se proslavila, postale su hitovi. I danas se slušaju. Ranije je, nastavlja naš sagovornik, bila čast nekome napisati pjesmu znajući da će je iznijeti kako treba, reklamirati, da će zahvaljujući istoj svi profitirati. Ni to danas nije kao prije… niti će više biti. Zbog toga više nikome ne bi uradio pjesmu bez obzira koliko mu novca davali.
-Ne želim više, kada je u pitanju autorski rad, sarađivati sa pjevačima, neću da imam posla jer sam se prezasitio svega poslije 40 godina estradnog rada. Prije bih se ubio nego zamolio nekog pjevača da uzme moju pjesmu – ističe naš sagovornik.
Zasigurno da je prava osoba koja može komentirati aktuelna muzička takmičenja. Jer prije 14 godina, kada je OBN prvi realizirao muzičko takmičenje, bio je alfa i omega mnogim mladim pjevačima poput Emira Đulovića, Amre Halebić, Erne Džebe… Očekivali su mnogi da će se pojaviti u novoj sezoni „Zvijezda možeš biti Ti“ (ZMBT) Hayat TV. Ali ne vidimo ga u žiriju.
–ZMBT je naš najveći muzički, takmičarski šouu. Ovoga puta Hayat TV ide pravim putem. Desile su se velike promjene. Bit će tu mjesta za mene. Imaju faze koje će se realizirati kako bi tokom trajanja takmičenje bilo zanimljivije. Zahvalan sam Hayat TV koji sa Avazom, svim vašim izdanjima, čini jak medijski blok koji mora opstati – naglašava on.
Nedavno je Muris Kurudžija, folk pjevač koji danas živi u Australiji, na svom Facebook profilu kritizirao Gljivu i Dragana Stojkovića Bosanca koji su, pričajući u jednoj TV emisiji o pjesmi „Najljepši je moj rodni kraj“, sve zasluge za te i druge pjesme pripisale sebi. Tvrdio je Kurudžija da posebno Stojković zna s kim je Gljiva donosio pjesme u studio, da je to bio on, a ne Halid Bešlić.
Gljiva priča kako mu ne zamjeri zbog toga, ali je ipak pojasnio kako nastaje pjesma kako oni koji su djelimično učestvovali u stvaranju neke kompozicije ne bi i dalje mislili da su njeni vlasnici.
–Treba znati kako se stvara pjesma. Tekstopisac napravi tekst, dolazi rad na melodiji, pa je otpjeva bilo koji muzičar, može biti i Kurudžija, i za to je plaćen. Taj koji je otpjevao prvi snimak je u ulozi običnog radnika, a ne stvaraoca. A, onda takav snimak u kojem puno toga nedostaje ide aranžeru koji radi na njoj. Onda dolazi pjevač, studijski muzičari, ton majstor… To je cijeli tim i svi su plaćeni za to. I oni, kada se kompletira pjesme, nemaju više ništa s njom jer su za to plaćeni. Murisu Kurudžiji sam napravio 12 kompozicija i moram istaći da je on vanserijski talenat. S njegove strane naivno je bilo kada je otišao u Australiju jer je mogao napraviti karijeru istu kao Bešlić s obzirom na to da je jako talentiran. Ja mogu bez svakakoga, ali oni ne mogu bez mene – završava Gljiva.
Kada su Šulović, Halebić, Džeba tek kročili na bh. scenu, najveća podrška im je bio baš Nazif. I u startu su se proslavili njegovim pjesmama. A da su, kaže on, slušali njegove savjete, kako i na koji način da grade karijeru, danas bi im mnogi pozavidjeli na popularnosti, poslu…
-Oni su divna, lijepo vaspitana djeca. I nisu me zaboravili. Ali pogriješili su u marketinškom smislu. Nisu znali šta znači PR marketing menadžer. Emir, Erna, Amra 2003. godine da su me poslušali i da smo krenuli sa bendom na turneje, danas bi im „Bijelo dugme“ nosilo kofere – naglašava naš sagovornik.