Najbolji balkanski pjevač narodne muzike Šaban Šaulić da je živ juče bi, 6. septembra, proslavio svoj 72. rođendan. Pored njegove porodice, supruge i djece, rahmetli Šabana ponajbolje je poznavao poznati estradni menadžer Sabit Saša Dervišević. On je sa Šabanom prošao cijeli Balkan te Evropu uzduž i poprijeko.
-Da je živ sigurno bi ga zajedno slavili, kao i obično. Iza njega kao i iza Mirsada Kerića ostala je u mom životu jedna velika praznina. Šaban je volio da slavi rođendane, volio je društvo i kafanu, ali sa probranim ljudima i prijateljiam. Sjećam se njegovog 60. rođendana i tada je baš, baš bilo sve fenomenalno i gala, ali i svi prijašnji i kasniji rođendani su bili iskreno i istinsko uživanje.
Nakon Šabanove smrti mnogi su se utrkivali, a neki i sami sebe proglašavali Šabanovim nasljednikom. Ali, do dana današnjeg taj „nasljednik“ nije izašao na površinu?
-To su sve besmislice i nebuloze. Ja zaista ne znam kako bilo kome nešto tako može da naum padne, pa da to izjavi. Šaban se više nikada ponoviti neće, on je bio vanzemaljac na zemlji po pitanju svega kada je glas, pjevanje i pjesma u pitanju. Svi ovi pjevači koji su ostali iza njega, sve je to u nekih pet grama. Tu se ne zna ni ko pije ni ko plaća. Da neko sebi dozvoli da se poredi sa rahmetli Šabanom, pa to je smiješno. Nema pjevača koji sve vokale može da otpjeva. On je bio jedinice mjere kojoj niko i nikada neće moći da priđe.
U zadnje vrijeme se neke nove pjevčice porede sa Šemsom, pa se piše kako su one njene nasljednice?
-Ma, to je strašno. Pa, Šemsa je još uvijek živa, još uvijek ima nastupe, pjeva, ali ne kao prije. Ali, žena je tu. Sve dok je Šemsa živa niko ne može da bude kao Šemsa i sebe nazove ili mediji ih nazovu njenom ili njenim nasljednicima. Pa, daj da Šemsa to javno kaže, a ne neki portali. Ja razumijem da se neka pjevačica može vokalu ili bojom glasa približi Šemsinom pjevanju, ali nasljednice nema. Samo djeca pjevača i pjevačica mogu da budu nasljednici. Pa, ako si Šabanov ili Šemsin nasljednik, daj snimaj sve te silne hitove, napuni dvorane koje su oni punili, a ne snimi cover i, eto ga nečiji nasljednik. Ja kad sam bio mlad i pjevao u mom selu odakle potičem, svi moji seljani u selu su mi govorili, ma kakav Safet ili Nedjeljko Bilkić, ti si za njih izmislio pjevanje i ja se tu upecam. A, kada sam otišao u Zvornik, na audiciju, a sjećam se da je u žiriju bio pokojni brat Nade Obrić. U uži krug ušli smo ja i Vasvija kasnije jedna poznata pjevačica i, kada sam se ja susreo s muzikom, kada sam shvatio šta treba sve da radim, vježbam, e onda sam se sudario s istinom. Shvatio sam da me selo hvalilo, ali sam ja shvatio surovu istinu, da sam daleko i od Safeta Isovića i od Nedjeljka Bilkića.
Da se opet vratim Šabanu. Još za njegovog života ti si snimio dva njegova velika hita? Kako je on reagova na to?
-Da, tako je. Radi se o pjesmama, „Snijeg je opet Snežana“ te pjesma „Omer i Merima“, a kako su se zvali moji rahmetli roditelji. Sjećam se kada sam ja to snimio, ja ga sačekam na aerodromu u Frankfurtu, sjedne on u auto i ja pustim „Sneg je opet Snežana“, ja nikada nisam njemu govorio da snimam tu njegovu pjesmu. To sam radio sa Hamićem. A, on se ono šeretski okrenu prema meni i onako šmekerskim glasom mi kaže: „Opet si me bre pokrao“. Uvijek mi je davao podršku.
Svojevremeno si ti prvi snimio pjesmu „Bolan ti ležim“, kasnije Nada Obrić „Bolna ti ležim“ i postala je jugoslovenski hit. Gdje si ti pogriješio po pitanju te pjesme?
„Miodrag Ž. Ilić dao mi je tu pjesmu 1985. godine u Beogradu. Ja odem kod Perice Simonovića i on uradi muziku, aranžaman ali u nekoj rumba verziji. Tada sam snimao i pjesme „Oči ti odaju tajne“ i „Prokleta ljubav“,a koju sam kasnije dao da presnimi Ramo Legenda. Perica Simonović mi upropasti pjesmu „Bolan ti ležim“. Ko će meni vjerovati kada sam pjevao tu pjesmu, igram i smijem se. A, Nada Obrić je snimi sa Bosancem u drugom laganijem aranžmanu, i onako tužnim glasom i tada je cijela Jugoslavija mislila da je ona stvarno bolesna i da „Bolna leži“.
U posljednje vrijeme mnogo radiš i sa Teom Tairović, ona krajem godine ima solistički koncert u sarajevskoj Skenderiji. A, sa druge strane ima pjevača čija karijera traje i po 40 godina,a nemaju solističkog koncerta u Sarajevu?
-Pa, takvi mogu sa nekom policijskom racijom da napune Skenderiju ili Zetru, ili Sipa da natjera narod da im ode na koncert, a ti isti busaju se u prsa da su najbolji. Tea je jedan veliki borac, voli da radi, ništa joj nije mrsko. Ona se nije libila da pjeva ni pred deset ili trideset ljudi. U jednom momentu je čak htjela da odustane, ali izdržala je, a pogledajte je danas, najbolja i najpopularnija na Balkanu uz Aleksandru Prijović. Ja se sjećam, bila je 1998.godina, došli Đani, rahmetli Mirsad Kerić, Đanijeva žena, jedna pjevačica i ja. Došli da radimo Novu godinu u Kaselu. Ali, tu večer niko, ama baš niko nije došao. Bili mi i osoblje. Ali, Đani je ostao, pjevao i nama bilo lijepo. Đani je bio uporan, Tea je uporna. Ona kada danas izađe na nastup, tu trava više ne raste.
Nedavno si stao u odbranu Rade Manojlović kada su je razapinjali na društvenim mrežama.
-Nisam stao u odbranu već sam samo govorio istinu. Koliko je samo mnogo i mnogo gorih pjevača od nje naplaćivalo svoje pjevanje. Rada je pjevačica slavujskog glasa, skromna, prizemna, i veoma kolegijalna. Sjećam se na jednom veselju pjevala je ona i Menil. Kada je Menil završio ona mu je prišla i rekla: “Pa, dragi Menile šta je da sada pjevam poslije tebe“? Rada je djevojka, pjevačica bez ikakavog kompleksa. Svako zna gdje mu je mjesto, ali mnogi od njih se prave ludi. Koliko dovedeš naroda toliko vrijediš. Lako je pjevati na svadbama pa se hvaliti, jao posjeta velika i tako to. Pa narvano da ima naroda, svadba je. Uradi solistički koncert, pa da vidimo ko će da ti dođe. A, svi bi htjeli da budu Rada Manojlović, e ne može.
Pratiš li Zvezde Granda?
-Kada i koliko mi vrijeme dozvoli. Ali bez neke lažne skromnosti, ja sam uvijek znao ko će da bude pobjednik. Kada se takmičio Ibro Bublin neki su me pitali ko će pobjediti. Ja sam odmah rekao Ibro Bublin, a ti isti će meni, ma kakav Ibro, znaš li ti kako pjeva Fatmir Sulejmani, on je mnogo muzikalniji od Ibre i tako dalje. Ja im onda kažem da nemam ništa protiv Fatmira, odličan kompletan pjevač, ali on je kao neki advokat koji čeka klijenta u hodniku sudnice. A, Ibro izađe, nasmije se i pobjedi. Niko nije zvijezda tek tako postao. Mora sve da se poklopi, a harizma je najbitnija pored glasa.
Bato Šišić