Živkica Miletić je pjevačica izvorne i komponovane narodne pjesme. Svojim vokalom ona nudi izražajnost prirodnog zvuka. Njen urođeni talenat prilagodila je vlastitom senzibilitetu. Priklonila se stilu zasnovanom na izvornom zvuku. Ona je u svom repertoaru i audio snimcima i zapisima, opravdala svoju tvrdnju da čuvena dobra „dvojka“ je opstala i živi, uprkos vremenu u kojem je „preobučena“ u „dvoju iz grada“. Prilagođavali je nekom drugom načinu ispjevavanja jer originalna interpretacija iziskuje apsolutnu tačnost, sklad i moć u izvedbi.
Zazirala od kafana
Živkica Miletić rođena je u Kučevu, nadomak Požarevca 1957. godine. Njen muzički talenat je prepoznat još u ranim školskim danima. Pjevala je po sekcijama, a već 1972. godine pojavila se prvi put kao djevojčica na televiziji kada je uživo pjevala pjesmu „Ne pitaj me moja majko mila“. Glasom je plijenila, pa se tako sa 16 godina opredijelila za muziku, a napustila gimnaziju.
Snimila je svoju prvu singlicu 1974. godine sa vlaškim pjesmama. Njen otac je bio vlah a majka srpkinja. Uz orkestar Tihomira Paunovića izdaje neprolazni hit 1975. godine za PGPRTB naslovljen „Kad se ljubav u mržnju pretvori“ (koju je nešto kasnije presnimila Vida Pavlović). Godine 1977. snima singlicu sa vlaškim pjesmama među kojima je i „Ja najkuću vadra in muna“. Godinu kasnije Živkica za „Diskos“ plasira pjesmu „Bio si čovjek što zna da voli“. Potom, godinu poslije, nosač zvuka „Nismo bili djeca sreće“ koju je uradila sa Branimirom Đokićem, kao i „Gde si srećo, moj neverni druže“. Sa Mišom Mijatovićem uradila je ploču „Dve senke u noći“ i „Neka te, neka“.
Godine 1991. sa Tomicom Milićem realizira ploču „Daj mi da živim“. Iz saradnje sa Pericom Zdravkovićem snima albume „Pevaj i kad ti se plače“, „Probala sam da te prebolim“, „Ima neka veza“ sve za PGPRTS a za „Danijel estradu“ izdaje „Samo s tobom hoću sve“ 1998. godine. Godine 2000. Sa Novicom i Nenadom Nikolićem diskografija „Renome“ štampa Živkicin album „Balkanka“. Nizale su se i singlovi i albumi, CD-ovi sa živih nastupa, studijski snimci, a ona živjela muziku. Dala joj sve, osim obitelji. Kada ju je svojevremeno direktor PGP pitao „da li želi veliku karijeru ili da se posveti porodici“, ona je odabrala ono drugo, zapravo svoju djecu kojoj se posvetila. Pjevala je svadbarska veselja, krštenja, ispraćaje, privatne zabave jer to je nešto što radi kad joj odgovara. Od kafana je zazirala zbog pijanih muškaraca i te srče, to joj je bilo mučno. Na svadbama žene, djeca i rodbina, objašnjava Živkica, obuzdavaju pijane muškarce. Kontrolišu situaciju.
No, i pored svega ona ne voli menadžere koji, kaže, „šetaju“ po svijetu pjevače i određuju im šta će da rade i gdje. Ona je sama svoj gazda. Tako je bilo do prije 20 godina kada se prestala aktivno da djeluje u muzici zbog zdravstvenih problema. Sada zapjeva na nekim finim veseljima. Kolegama najčešće a oni je naprosto obožavaju slušati.
Pjeva kao slavuj
Estradnjaci kažu da je ona žena koja pjeva kao slavuj a da se za nju pare lijepe. Lider bakšiša, tako je zovu, nadmašila je i Janu i Đanija. Nedavno je pjevala i krštenje sina Darka Lazića jer, kaže, voli tog dečka koji umije da pjeva. Žena umjetnica koja je ostala vjerna pjesmama koje interpretira svim svojim bićem, onako iz duše, ali na mjestima gdje ona hoće da „prospe“ svoje glasovne finese.
Žena čvrstog stava je Živkica. Tako su je zvali. Beskrajno je voljela svog kolegu Ninu Rešića, radili su zajedno i imali zajedničkog kompozitora Peru Zdravkovića. A lijepe „dvojkice“ koje bi napravio, Nino bi odmah kazao da da Živkici. Od estradnjaka mnogo voli i cijeni Zoricu i Kemiša za koje kažu da su dobri i pošteni ljudi.
Dvije operacije
Živkica je iza sebe ostavila teške dane. Naime, odstranjena joj je cista a operacija je trajala tri sata. Agonija se nastavlja kada joj netom popucaju krvni sudovi. Ponovo anestezija i novi operativni zahvat. Malo je ko vjerovao u pozitivan ishod. No, sudbina sreće joj je bila naklonjena.
Bosanac zarađivao uz mene
Njene pjesme se vrlo često nađu u izboru takmičara „Zvezda Granda“. Karleuša je kazala da su to seljačke pjesme, a Bosanac, jedne prilike, izjavljuje da su „šatorske“. A isti taj Bosanac, odgovorila je ona, je zarađivao novac ispod šatora mene prateći. A kome to Jelena Karleuša pjeva, od koga uzima pare jer svi smo mi seljaci? No, grijeh je na njenu dušu, a ne na moju.
Piše: Jasna DURIĆ