Estradni posao ne razlikuje se mnogo od bilo kojeg drugog posla. I na estradi, kao i u svakom drugom poslu postoje ljudi koji znaju svoj poso, koji su ulagali i ulažu u sebe, koji imaju znanje, htjenje, talenat, vještine i energiju da rade ono što vole, te žive od svog rada.
Postoje i oni drugi, koji su nedostatkom umjetničkog talenta i vještine, svoju nesposobnost maskirali stajlinzima, estetskim korekcijama, scenskim nastupima, skandalima, tračevima, javnim prepucavanjima, te sve to nakaradno nagomilano podvalili pod svakodnevni posao jednog estradnog umjetnika. Takvima je pjesma na posljednjem mjestu.
Totalna degradacija društva dovela je do degradacije estrade, te se iz tog haosa izrodilo more, prevashodno pjevačica, kojima je sve bitnije od pjesme. Ni najveći kič i šund turbofolka nije u tolikoj mjeri zapostavio pjesmu. Naprotiv, pjesma je uvijek bila na prvom mjestu, sve ostalo je moglo i nije moralo biti.
Da je bitno samo površno, opipljivo i instant, potvrđeno je činjenicom da je pjesma „Devojka tvog druga“ Sandre Afrike iz 2015. godine postala pravi regionalni hit. Pjesma se našla na istoimenom albumu, a uz „Emotivni manijak“, „Mojito“, „Znam da preteram“ „Bye, bye“ ili “Haljina bez leđa” predstavlja njeno najpoznatije djelo.
Dublje pronicanje u smisao i metaforu stihova potpuno je obesmišljeno zbog banalnosti stihova i površnosti poruke koju pjesma šalje. Afrika u prvom licu donosi priču lirskog subjekta – djevojke, koja iza sebe ima burnu noć. Naime, promiskuitetna djevojka je nakon provedene noći sa misterioznim muškarcem, napravila nepredviđen obrt u radnji ove plitke drame, otkrivši da je on zapravo drug njenog momka.
Pokušaj predstavljanja ove situacije kao redovne, skoro pa normalne pojave u društvu, budi ako ne gađenje, a ono bar revolt kod onih koji odbijaju nametanje takve realnosti, a od pjesama očekuju makar pokušaj nekog dubljeg smisla. Dominantna zavodnica, alfa-ženka iz ove pjesme, koja redom zavodi koga god poželi, jer su svi imuni na njene „čari“ služi kao uzor djevojkama koje još treba da stasaju u svirepe zavodnice.
Ipak, dominantna slika ove pjesme je, kako karakterna osobina lirskog subjekta, tako prizvuk njene erotske moći kojom uništava sve redom. Ukoliko zasluže, naravno… Ta erotska moć, kao i promućurna samozatajnost se ogledaju u spotu ua ovu numeru pjesmu, kojim dominiraju Sandrini vreli kadrovi. Pošto glas i vokalne sposobnosti nikako ne mogu dominirati.
Nabrajati površnosti, a ne pomenuti bespotrebno nabrajanje država iz regiona bilo bi nepotpuno i površno. Površno kao poruka ove pjesme…
Piše: O.TOŠIĆ