Na Balkanu ima mnogo samozvanih vidovnjaka i iscjelitelja koji koriste lakojeran narod. Mnogi od njih su se na taj način obogatili, ali retko ko je stekao svjetsku slavu svojim navodnim moćima.
To je ipak pošlo za rukom jednom Hrvatu – Josipu Grbavcu poznatom kao Braco. Njega za pomoć mole čak i holivudske zvijezde, a jedna od najpoznatijih njegovih klijenatkinja je supermodel Naomi Kempbel.
Iako je magistrirao ekonomiju u Zagrebu, Josip je riješio da se bavi nečim drugim. On je bio učenik srpskog “iscjelitelja” Ivice Prokića iz Kragujevca. Prokić se preselio u Zagreb i tu su se njih dvojica upoznali. Prokić je negdje u osvit rata u SFRJ shvatio da “ima nesvakidašnji dar s neba”, koji mu je navodno poklonilo Sunce pogodivši ga svojom zrakom u skočni zglob. Nije ni čudo što je Srbin stalno šetao sa kilogramom zlata na sebi, kad je tvrdio da mu to daje moć da im gleda budućnost iz ogledala.
Prokić je, vjerovatno po uzoru na čuvena Kremanska proročanstva, predvidio da će “predstojeću svjetsku kataklizmu” preživjeti samo oni koji žive ispod tri planine: Avale iznad Beograda, Medvedenice iznad Zagreba i Jastrepca u Srbiji. Osnovao je pokret, a njegov glavni sljedbenik je bio Grbavac. Prokić je govorio da je on prvi zagrebački prorok, da je sam Nostradamus predvidio njegov dolazak kao čovjeka koji će da “vodi jednu od narednih civilizacija”, i da je on zbog toga “više od čovjeka”.
Ipak, Srbin nije dugo uživao u slavi. Pod sumnjivim okolnostima je sredinom devedesetih nestao u okeanu u Južnoj Africi. Njegova misteriozna smrt i dalje je nerješen slučaj, a postoje tračevi da je on to inscenirao, kako bi pobjegao od tajkuna sa kojima je imao neke finansijske probleme. Zajedno s njim u Africi je tada bio i Grbavac, koji preuzima čelno mjesto u pokretu. Njemu je Prokić dao nadimak Braco, koji je ovaj usvojio kao umjetničko ime. Kao magistar ekonomije, Braco je izmijenio kult, unijevši brojne promjene. Prije svega orijentisao se na bogatu klijentelu, za razliku od Prokića koji je iskorišćavao sirotinju. Zatim se orijentisao na marketing i ulagao je dosta novca u svoj imidž. Odustao je od predviđanja sudbine pomoću ogledala i umjesto toga se orjentisao na “liječenje pogledom”.
Izvor: Kurir.rs.