Nema osobe kojoj se nije dogodilo da se, nakon prodaje, kupovine ili pregovoram, nije osjećala pomalo izmanipuliranom. Moguće je da su osobe s druge strane pregovaračkog stola, bio on poslovan ili prijateljski, primjenile neke od tehnika uvjeravanja o kojima niste, do danas, znali ništa. Konačno je došao i taj trenutak da spoznate na koji način drugi manipuliraju vama, kako te manipulacije prepoznati i kako savladati tehnike uvjeravanja. Prije otkrivanja ovih tajnih oružja za vaša buduća psihološka ratovanja, obećajte samo jedno: da ćete novostečena znanja koristiti za dobro!
1. Ako prodajete, ubacite mamac
Kupili ste skupi telefon i sada ga je jako teško ponovno prodati. U tom slučaju, u ponudu ubacite još jedan telefon koji ima istu cijenu kao i skupi koji nastojite prodati, ali nije jednako kvalitetan ili ima manu zbog koje ovaj skupi koji želite prodati izgleda povoljnije.
2. Ako pregovarate, činite to u opuštenoj atmosferi
Bez obzira radi li se o poslu ili privatnim stvarima, ukoliko morate pregovarati, nastojte to činiti u ugodnom okruženju. Umijesto u uredu, razgovor za novi posao nastojte obaviti uz šalicu kave ili čaja. Ukoliko je moguće, o zajedničkom stanovanju sa boljom polovicom pregovarajte dok šećete prirodom ili se zabavljate na neki drugi način. Ni pod koju cijenu ne sjedajte jedno nasuprot drugog, za stol. Samo im podižete razinu spremnosti na konfrontaciju, a to ne želite.
3. Želiš li uslugu, učini uslugu
Trebaš li uslugu od neke osobe, nastoj biti prvi koji će ju i učiniti. Kada ti osoba dođe zahvaliti na pomoći, prihvati i poruči: “Ja znam da bi ti isto učinio ili učinila za mene”. Kada dođe pravi trenutak, uslugu naplati.
4. Prati govor tijela sugovornika, a onda ga oponašaj
Želiš li se nekome svidjeti, pomno prati gestikulaciju kojom se ta osoba izražava. Nastoj oponašati govor tijela sugovornika koji neće niti primjetiti kako ga oponašaš. Šanse da se toj osobi svidiš, ako pratiš neverbalnu komunikaciju na ovaj način, su veće.
5. Govori brzo, želiš li nametnuti stav
Ukoliko se neko s tobom prepire, počni govoriti brže tako da druga osoba ne stigne “procesuirati” što si rekao. Ako se osoba s tobom slaže, govori sporije tako da stigne procijeniti poruku koju joj šalješ.
6. Zbuni ljude da dobiješ njihovo odobrenje
Dobra cijena je 50 feninga a ne pola marke. Nešto što košta 14 maraka i 99 feninga, vrijedi manje od 15 kuna. Želiš li naglasiti koliko je nekko mlad, kaži u dvadesetima, a ne da ima 28 godina. Primjera je mnogo.
7. Zamoli za uslugu, kada su ljudi umorni, a ne odmorni
Želiš li nešto od staraca, pitaj ih kad su premoreni i kada nemaju vremena boriti se s tobom. Isto vrijedi i za poslovne partnere. Usluge traži nekoliko minuta prije kraja radnog vremena, kada su svi već iscrpljeni i jedva čekaju krenuti doma. Pristat će na tvoj zahtjev, samo da se ne moraju više baviti s tobom.
8. Zalijepi oko koje sve gleda, ako želiš uredan ured
Isprintano oko zalijepljeno na zidu šalje poruku da sve promatraš. Otvoreni prostori u kojima je sve transparentno, gdje se vidi tko što radi, doprinose da se ljudi u njemu ponašaju pristojnije.
9. Koristi imenice, a ne glagole, želiš li promijeniti tuđe ponašanje
Umjesto: “Koliko ti je važno liječiti ljude?”, pitaj: “Koliko ti je važno biti liječnik?”
Kada koristiš imenice to osnažuje tvoju pripadnost određenoj grupi, a u sugovornika potiče želju da toj grupi pripada.
10. Prestraši ih malo, pa onda umiri
Osobe koje osjete tjeskobu, a potom olakšanje, nastave razmišljati o uzroku svojih strahova i skloni su pozitivno odgovoriti na vaše zahtijeve. Naime, sva je njihova pažnja i dalje usmjerena na “opasnost” koju su iskusili.
11. Sugovornika usmjeri na ono što on dobiva, a ne gubi u dogovoru s vama
Prodaja auta je odličan primjer. Prodajete li ga, kažite: “Dajem ti automobil za 50 hiljada”. Nikada nemojte reći da za automobil “tražite 50 hiljada maraka”.
Izvor: xnovosti.info