Fahrudin Pecikoza Peca najpoznatiji bh. autor tvorac je brojnih hitova.
Tvorac je brojnih hitova poznatih pjevača: Halid Bašlića, Harija Mata Harija, Maje Šuput, Borisa Novkovića, Sanje Doležal, Tajči… Autor je i pjesme “Sva bol svijeta” koju je izvodio Muhamed Fazlagić – Fazla na Eurosongu 1993. u Dublinu. To je ujedno bilo prvo predstavljanje nezavisne Bosne i Hercegovine na ovom festivalu. Zajedno sa Dejanom Ivanovićem napisao je tekst pjesme “Lejla” s kojom je Hari Mata Hari predstavljao BiH 2006. na Eurosongu u Atini, osvojivši treće mjesto. To su samo neke od 400 pjesama koje je potpisao u svojoj 30-godišnjoj karijeri.
– Odakle mi inspiracija za sve te pjesme? Jednostavno, crpim energiju drugih ljudi. Na našu nesreću živimo u teškom vremenu pa ta nesreća pada i na moja leđa. Ovaj narod nije gladan već tužan, željan pravde – počinje Pecikoza.
Kako se, priča on, politika godina bavila njegovim životom, na ovim izborima odlučio je dati svoj doprinos u Savezu za bolju budućnost, uraditi i kao muzičar nešto što će promijeniti njegov, život njegovih kolega, „običnih smrtnika”…
– Ova vlast nije omogućila da živim od svog rada. Onda se pojavila jedna nada – Fahrudin Radončić, čovjek kod kojeg sam osjetio dubok patriotizam. Zbog toga sam odlučio dati svoj doprinos boljoj budućnosti, da doprinesem našoj zajedničkoj pobjedi koja se mora desiti. Meni uopće nije bitno kako ću se plasirati. Kada sam vidio kantonalnu listu shvatio sam da sam među najboljim ljudima. Zbog toga sam zahvalan gospodinu Radončiću koji mi je pružio šansu da budem dio tih kvalitetnih ljudi – priča Pecikoza.
Tim kojem se pridružio vratit će, uvjeren je on, sistem vrijednosti.
– Potrudit ću se da pravi ljudi dođu na pravo mjesto, da pametniji ljudi traže pametnije oko sebe da bi nešto naučio i napredovao. Trenutno je aktuelna ravnoteža gluposti jer glupan traži većeg glupana da bi bio pametan. Borit ću se za konkurenciju pameti – da pametan traži pametnijeg oko sebe – nastavlja naš sagovornik.
Politika je umiješala prste i u muziku, ono od čega živi on i na stotine sličnih njemu. Tu prije svega misli na AMUS.
– Borio sam se za tu licencu, da AMUS dobije sve što je potrebno da bi počeo s radom. Onda sam sa saradnicima napravio strašnu grešku jer smo doveli Mirzu Hajrića da na neki način rukovodi tim udruženjem. Onda sam se zaprepastio kada sam vidio šta radi odnosno ko je bio savjetnik u Predsjedništvu BiH. Hajrić nas je u crno zavio. On je jedino naučio da radi po onome što je naučio u SDA, a to je destrukcija, podmićivanje, krađa… to je sve ono što nam je ta stranka ostavila u amanet. Samo se prevario u jednom: vrijeme se mijenja, sve više ljudi odlazi u zatvor… Posjedujem dokumentaciju koju sam predao u Tužilaštvo BiH kojom mogu dokazati da ono što on radi u AMUS-u je krivično djelo! Tako bestijalno krasti, varati državu… to su nekada radili agresori koji su nas bombardovali. Sada je ovo na drugačiji način. Jednostavno on ne poštuje državu – tvrdi Pecikoza.
– Pokrali su me više puta. Za sve posjedujem dokaze. Kada sam na Skupštini AMUS-a predočio sve dokaze, izacili su me sa sjednice, pa su mi zabranili da dolazim u prostorije udruženja, a na kraju me tuži AMUS jer sam uvrijedio Hajrića i Dinu Merlina, a udruženje nigdje nisam spomenuo. Ukrali su moj novac i onda su s mojim parama odlučili da me tuže. To licemjerstvo nije zabilježeno od 1993. godine – nastavlja on.
O protuzakonitim radnjama u AMUS-u glasno je govorio u medijima. I neće odustati od toga bez obzira što je, veli on, ni kriv ni dužan završio na sudskim klupama.
– Mi po zakonu moramo napraviti vanrednu skupštinu. Danas u Upravnom odboru sjede ljudi koji po zakonu tu ne bi smjeli biti odnosno oni koji nemaju 30 svojih pjesama. Oni se sada bore i rukama i nogama protiv ljudi koji traže finansijsku kontrolu. U Upravnom odboru ima divnih ljudi kao što je recimo Ibro Magnafić. Nisu svi isti – iskren je on.
Muzičari će moži živjeti od svog rada onda kada profunkcionira prava država, kada se budu poštovala autorka prava…
– Imamo jako puno potencijala. To nam dokazuje Hayatov show ZMBT. Ali dok se ne riješe autorska prava, dok talentiran čovjek ne može sam sebi obezbijediti novac za pjesme, spotove… nema lijepe budućnosti za estradu. U sujesdnim državama situacije je puno drugačija, uređenija nego kod nas. Tamo se može živjeti od autorskih prava. Ovdje još ne… i neće dugo – zaključuje on.
Halid, Selma i Koke su neprikosnoveni u svom poslu
– Jako je malo ljudi na našoj estradi koji mogu 40 ljudi podići na noge i napraviti atmosferu kao da ih je 400. Lako je napraviti dernek kada je neki objekat pun, ali je uspjeh podići ljude, napraviti nevjerovatnu euforiju kada je tu nekoliko desetina ljudi. To danas može uraditi Halid Bešlić, pa i Koke i Selma Bajrami. Drugi niko sigurno. Danas se mladi pjevači varaju kada misle da su pojavljivanjem u novinama postali popularni. Varaju se. Njihova slava traje koliko recimo traje neki show u kojem se takmiče – tvrdi ovaj vrsni tekstopisac.