Za njega kažu da je čovjek „bez dlake na jeziku“, ali sve što kaže, uvijek je odmjereno i istinito. On je poznati regionalni i evropski menadžer, Sabit Saša Dervišević.
To su mešetari
-Riječ menadžer upotpunosti ignoriram. Danas je na estradi sve dozvoljeno, pa se danas svako naziva menadžerom. Dođe na koncert sa nekim pjevačem, nosi mu kofer i onda sebe nazove mandžerom što je jako smiješno. To su ustvari sve pjevači krivi što je to tako. Zamislite ozbiljne pjevače poput Dine Merlina i Zdravka Čolića, zna se da oni imaju samo jednog menadžera, a dodao bih i Šabana Šaulića, pošto njegova supruga Gordana u svemu tome vodi glavnu riječ. Svi ostali samozvani menadžeri su pravi potrčci i nosači kofera. Budimo realni, pjevač pravi menadžera i on treba samo jednu osobu da ima koja ga zastupa kod svih onih koji tog pjevača žele na nekom koncertu u nekoj diskoteci, svadbi… Ni jednog pjevača ne smatram velikim imenom kada mu na desetine samozvanih menadžera dogovaraju nastupe. To su mešetari – priča na početku menadžer Dervišević.
Imaju li nove mlade estradne zvijezde šansu da uspiju ili je to sve „kratkog vijeka“?
-Ako uzemo činjenicu da je samo „Grand“ proizveo 960 novih pjevača. To je sada jedno veliko jezero gdje su svi upali, pa ako je samo nekom iz tog jezera izašao dijelić kose ili cele onda se može smatrati da je uspio. Zamisli da izađe do pojasa. To je strašno šta se dešava. Cijeli Balkan hoće da pjeva i da budu zvijezde.
A sve je više i starleta…
-Tu bih pojavu ocijenio kao pozitivnu s obzirom na to čega sve ima na estradi. To nisu pjevačice to su sisačice i plesačice, jednostavno mladima pri ruci. Pa, potroši.
Imaš jako zanimljivo mišljenje o Ibri Bublinu?
-Znao da će on pobijediti jer se odmah sjetim Halida Bešlića kada smo ga odveli na scenu beogradskog “Mesama” davne 1986. godine. Tada je on samo raširio ruke i pokorio masu. Tako je i Ibro učinio. Vedar, nasmijan, mlad i lijep. Vizuelni izgled jeste bitan, ali nije presudan za karijeru. Na Ibri je kako će dalje, samo da ga ne progutaju lošim pjesmama. Svaka nova pjesma može biti pad ili vrh, sredine nema.
Sa Bešlićem si dugogodišnji prijatelj.
-Ma, šta se ima pričati o njemu. To je moj kućni prijatelj i saradnik još od 80-tih godina s kojim sam prvi automobil kupio, prvog golfa razlupao s njim… To je čovjek koji ne zna slagati, ogovarati… Halid je oličje poštenja i karaktera. Ovo nije nikakavo dodvoravanje Bešliću jer niti on od mene niti ja od njega imamo neke interese. Sve na prijateljskoj osnovi i bazi.
A, Selma Bajrami?
-Ma, nju ne bih komentirao! Svi znaju naše relacije, a komentiram samo pjevače sa kojima sam imao uspješan poslovni kontakt i uspješne finansijske transakcije. U svemu tome nije ispala kao čovjek i ne bih želio pričati o njoj kao osobi. Ali, odlična je pjevačica.
Sarađivao si i sa Šerifom Konjevićem?
-Njega treba razumjeti, shvatiti, ući u njegov način razmišljanja, pa tek onda skontati kakva je to ljudska veličina. Pa tek kad se međusobno dobro shvatite, dobiješ u Šerifu prijatelja. Mene često pitaju Šaban ili Šerif, a ja odgovorim: „Šaban je neprevaziđen po prodaji ploča, dovođenju publike na koncerte, a kada je pjevanje u pitanu i Šaban je nekoga prevazišao pa je danas tu gdje jeste, a njega je prevazišao Konjević u pjevanju. A desit će se u budućnosti da će i Šerifa neko prevazići. Šerif pjeva momentalno najbolje na Balkanu. Šaban je jedinstven po svim parametrima, pa on već sedam godina pjeva samo jedan blok pjesama i uzima odličnu lovu. Šerif je brz na jeziku, ali kada je pjevanje u pitanju, kapa do poda.
Menil Velioski je mladi pjevač pred kojim je blistava budućnost i u čiju karijeru ti itekako vjeruješ.
-To dijete znam kada je imao devet godina i shvatio sam već tada kakav je to multitalenat. On je mene znači sedam godina pozitivno maltertirao, da bi danas bio tu gdje jeste. Uvijek sam bio i bit ću na njegovoj strani. Do njegovog 18. rođendana, dakle za dvije godine bit će medju prvih deset top na Balkanu.
Zašto za Miću Nikolića kažeš da je jadan?
-Sa dobrim namjerama sam otišao kod njega u studio i tražio pjesmu za Menila, da bi on kasnije pričao kako sam došao da pravim ime. Pa šta ću ja pored Šabana, Halida, Mileta sa kojima sam radio i radim, praviti ime preko jednog muzikanta poput Miće Nikolića koji nije dogurao dalje od Beča. Napravio je dobrih pjesama i to stoji, ali da kaže da želim sa slikama iz njegovog studija sebi da pravim ime, e to je malo previše. Za Menila je rekao je to embrio, a za mene je rekao da sam petljaroš. Da sam mu dao 10.000 eura, e onda bi bio dobar. A tu istu pjesmu koju je trebao dati Menilu dao je pjevaču koji ima tek nekoliko hiljada pregleda, to je Haris Kulović. Menilov brzinski uspjeh je odgovor Mići Nikoliću na njegove uvrede.
Poznato je da si sa Miletom Kitićem jako dobar prijatelj.
-Ljudska veličina. Sve što je moje, to je njegovo, i obratno. Odličan pjevač, šoumen i iskreni drug.
Ko je po tvom mišljenju najbolji ženski vokal?
-Tu je po meni neprevaziđena Šemsa Suljaković, pa Zorica Brunclik, pa čak i Vesna Zmijanac. Sve one imaju i unose tu neku emociju u pjesmu, dok recimo kod Severine konkretno toga nema. Sve nekako ravno, bez imalo emocije. Vesna se recimo prije uvijek ložila na Brenu, pa pokušavala da bude jedan dio nje, a to je bilo pogrešno jer žena pjeva odlično, ali kako rekoh, Šemsa je unikat.
Ističeš da je Jelena Karleuša dokaz da se može uspjeti i ako nemaš dobar glas?
-Ona nije kvalitetan pjevač kako svi očekuju od jedne zvijezde, ali treba postati zvijezda upravo na neki drugi način kad nema nešto posebno dobar glas.
I ti si prije pjevao i snimao pjesme. Zbog čega si prestao da pjevaš?
-Iz jednostavnog razloga jer sam imao kompleks od Šabana Šaulića. On je jedinstven, a posebno tih sedamdesetih, osamdesetih godina. Poslije njega se pojavio Šerif i tu je bio moj kraj. Volim da pobjeđujem, ali pored njih dvojice nisam imao nikakve sanse. Imao sam jugoslevenski hit. Prvi sam snimio pjesmu “Bolan ti ležim”, koju je kasnije snimila Nada Obrić kao “Bolna ti ležim”. Ali je meni pijani Perica Simonović u rumbi napravio refren, a ja mlad lud to snimio. Kako možeš igrati kad si bolestan i ležiš? Poslije godinu dana istu pjesmu obradi Dragan Stojković Bosanac te on i Nada razvale Jugoslaviju.
S obzirom na to da radiš sa prodajom automobila, da li ti je neko od pjevača ostao dužan?
-Ma, svi sa kojima sam trgovao. Jedini je pošten bio Rade Lacković i sve do zadnjeg isplatio i svaka mu čast. A, ovi ostali, kad treba platiti, umrla im tetka, tetak, nana, porodila se strina, vjenčala se baba, pa kao nemaju.
Mnogi pjevači ne bi imali šta da jedu da nije bilo Hilme Peljte
I ti i tvoj kolega – menadžer Hilmo Peljto živite u Njemačkoj, ali „ne ratujete“?
-To je jedno najpoštenije stvorenje koje se bavi menadžerstvom, ali u pravom smislu te riječi. Mnogi pjevači ne bi imali šta da jedu da im on ne nađe tezgu u Njemačkoj ili negdje u Evropi. Samo što u svemu tome najmanje misli na sebe. Treba kada nekom pjevaču završiš nastup, odmah od honorara uzeti svoje procente. Jer taj pejvač ili pjevačica bi sjedili kući da mu Hilmo nije završio da pjeva.
Nazif Gljiva je po zasluzi prebio skoro cijelu estradu
U kakvim si odnosima sa Nazifom Gljivom?
-Da ga nema trebalo bi ga izmisliti. I on je na estradu uletio kao padobranac, ali je imao ideju i razvalio sve. Čovjek koji ne zna odsvirati akord na gitari, a nparavio toliko dobrih i neprevaziđenih hitova. Sjećam se kad je Bosancu govorio sviraj mi rata-tata-tata-rata, ovaj njemu to odsvira. Imao je ideja i nije znao muzički da se izrazi. Jednom ga je tako sa tim intonacijama Perica Simonović u Minhenu folirao i Gljiva njega šakom u glavu. Gljiva je sve prebio na estradi, ali po zasluzi. Samo nije mene i Halida. Gljiva je neponovljiv, do bola iskren i vrhunski stvaralac. Šteta što ne stvara više.