Na novi album Harija Mata Harija čekalo se dugih sedam godina. I "Ćilim" je konačno, prije nešto više od mjesec dana, "poletio". Isplatilo se čekati na Harijeve nove pjesme, jer ako je suditi po prvim reakcijama publike, on je opet ispjevao one sjajne note koje će godinama pred nama pjevati široke narodne mase. Ništa drugo, od onog najboljeg, i nismo očekivali od njega.
Samo za "Express" Hari je iskreno otvorio dušu te pričao o svemu što ga "boli", čemu se raduje, o odnosima s kolegama, supruzi Jasminki, "zvezdicama"…
Orijental
Je li uistinu potrebno toliko vremena da se napravi jedan kvalitetan projekat kakav publika i očekuje od Vas?
– Bogami je potrebno. Tih sedam godina nije efektivnog rada na albumu. Kad kažem sedam godina govorim od izlaska posljednjeg albuma "Sreća". Pa "Sreća" je putovala dvije godine. Ona se morala odgojiti kao dijete, pa tek onda ulaziš u razradu i uopšte razmišljanja o drugom albumu. Prvo smo imali promotivne aktivnosti uz taj album, pa spotovi, četiri singla smo izbacili i svaki singl je imao svojih nekoliko mjeseci prezentacije, nismo to sve zbrljali, e onda je uslijedila koncertna promocija. Onda uporedo redovni koncerti, pozivi na festivale, trgove, turneje po Americi, Skandinaviji. Trebalo se i odmoriti, trebalo je malo udahnuti i svježeg vazduha. Zadnje tri godine realno sam radio na albumu, od prvih razmišljanja, nota, stihova. Album sam imao skoro prije godinu gotov. Pjesmu "Ćilim" čak prije tri godine, ali je dobio peti aranžman. Za svaku pjesmu sam imao bar po tri – četiri aranžmana. Aranžman je ustvari ubacivanje stila, da li će to biti pop, rok, hip hop, dens… Da pojasnim, to ti je kao kad krivo obučeš ženu, ona izgleda možda i ružna, a kada je pravo urediš ona je prelijepa. Dakle, to je traženje forme. I ove zadnje dvije godine dok sam intenzivno radio s brojnom ekipom, imao sam uporedo obaveze oko "zvezdica", koncerte… i te dvije godine sam nekako radio "napreskake" što se kaže.
Rekoste brojna ekipa… ko je učestvovao na "Ćilimu"?
– Album je rađen pod mojom dirigentskom palicom kao glavnog producenta i organizatora a snimalo se u Sarajevu, Beogradu, Zagrebu i Skoplju. Ako sam kući ovdje radim, kada sam na "zvezdicama" ukradem malo vremena pa u Beogradu radim. Instalirao sam neke tri studijske pozicije, što apsolutno nije opterećujuće nego praktično spajao sam sve sa nekim tekućim obavezama. Paralelno s tim mobilizirao brojnu ekipu koja je u tim gradovima. U Zagrebu sam radio sa standardnom ekipom Emir Mehić, Franjo Valentić, Branimir Mihaljević Fajo. Beogradsku ekipu je vodio jedan sjajni aranžer koji je radio aranžmane za berlinsku filharmoniju Aleksandar Sedlar sa grupom muzičara i aranžera. Tri pjesme sam radio i u Skoplju sa Darkom Dimitrovim. U Sarajevu je bio Damir Arslanagić, tekstualno autorska ekipa predvođena Fahrudinom Pecikozom, pa Zlatan Fazlić Fazla, Alen Memešević… moja ekipa koja mene godinama prati Izo Kolečić, Nihad Voloder, Nihad Krečo. Svi ti ljudi su jedna ogromna saradnička ekipa.
Otkud baš naziv "Ćilim" i ko je kumovao tom imenu?
– Omot albuma je radio Davor Papić koji je radio sve moje omote a koji je ujedno i autor mog imena Hari Mata Hari, loga. Ideja je bila da se album zove "Hari Mata Hari 55" koliko imam godina. Kada smo napravili spot za pjesmu "Ćilim" ona je imala neki sadržaj i snagu koju do tada iskreno nisam ni osjetio. Neko je, čini mi se Muris iz Gotive, pogriješio u dizajnu i stavio "Ćilim". Meni se to učinilo fantastičnim i odmah sam dojavio Davoru da tako i ostane. Cijeli album ima prizvuk orijentalnog i baš je bilo idealno ime.
Na Kipru je rađen spot za naslovnu numeru. Ko je došao na tu ideju?
– U Beogradu mi je jedan prijatelj kazao kako ima jednu dobru ideju. Sjeverni Kipar, kazao mi je, bio je neiskorišten. Ima divnih lokacija za snimanje, od historijskih spomenika, plaža i on nam je pomogao da tih pet dana provedemo dole i da nam napravi jednu ugodnu varijantu jer valjalo je pet dana snimati spot po cijeli dan. Moja ekipa na čelu sa Gotivom otišla je par dana prije da istraži lokacije, a onda je došla kompletna ekipa, tako da smo proveli baš pet izrazito napornih, ali lijepih dana.
Zašto Jelena za duet "Nema ljubavi" a ne, recimo, Leontina ili Goca?
– Jelena nije izabrana zato što je bila u žiriji zajedno sa mnom. Nije mi bio kriterij taj, ona je najbolja mlada pjevačica sa ovih prostora. Prošli put je to bilo sa najboljom iskusnom pjevačicom Ninom Badrić. Jelena nije početnik, ali spada u ovu mlađu generaciju i odlično joj se vokal slaže uz moj. Imam još jedan duet sa Elenom Ristevskom, djevojkom koja je bila sa mnom na Evroviziji u Atini i od tada meni je zapala za oko, ima neki nerv. "Još me plašiš svojom ljepotom" je pjesma koja mi je ličila na nju.
Prvi val
Zbog pjesme "Crni snijeg" ste svojevremeno, na neki način, zahladnili odnose sa Hankom Paldum. U kakvim ste danas odnosima?
– Od tada je prošlo punih 17 godina. To je moje djelo i niko ne smije da se ljuti zbog toga. Mene je tada kao koautor nazvala Marina Tucaković i pitala me može li dati kome hoću pjesmu, jer niko nikome nije uzeo pare. To je moje djelo i mogu da ga dam na izvođenje kome hoću. Evo recimo sada Deen imao pravo da snimi "Prsten i zlatni lanac". Dakle, Hanka nije imala pravo da se ljuti jer to nije njena pjesma. Jeste se ljutnula, bilo joj je krivo jer su i pored nas druge dvije zvijezde s drugog terena dale drugo svjetlo toj pjesmi. To je moj ponos kao autora. Njoj bi trebalo da imponuje da je zanimljiva da još neko želi pjesmu koja je megahit da je prepjeva. U veoma smo dobrim odnosima sa Hankom, specijalno moja supruga. Kada je nju proša prvi val ljutnje koji nije bio realan, kada je nju vrijeme bacilo u neki drugi ugao da shvati da je to samo kvaziproblem, izmišljeni. Ljudi ne shvataju šta je autorsko – intelektualno vlasništvo, to je nešto što je moje, nešto što sam ja stvorio i smislio. A s tim mogu da radim šta mi je volja.
Vrlo rijetko se u javnosti pojavljujete sa suprugom vjerovatno ne želeći je izlagati oku javnosti. Kako ste uspjeli, za sve ove godine, razdvojiti privatni i poslovni život a svakodnevno ste pod lupom medija?
– Ne, ona neće e u tome je poenta. Kažu uspio si, a nisam ja to je njena želja koja ja poštujem. Generalno, moja familija ne voli da se gura, slika, žena pogotovo. Jasminka se ježi javnosti, crvenog tepiha, ne želi sebe gurati u prvi plan. Istina nemam ništa ni protiv drugih kombinacija u kojima je žena sastavni dio njihove karijere. Velika žena pored sebe je velika stvar. Imam puno prijatelja kolega kojima je sve zasnovano na tom zajedničkom nastupu sa suprugom. To pozdravljam, ali pozdravljam i odluku svoje supruge jer ona to naprosto ne voli.
Stalno se priča o rivalstvu sa Dinom Merlinom. Onda ste zajedničkom pjesmom "Dabogda" pokušali stati na kraj takvim pričama ali nije vam pošlo ta rukom…i sad se priča da ste u novim sukobima… Ako ima istine u tome, šta to jedan drugom najviše zamjerate?
– Čovjek uopšte i ne znam. Hafiz Mehmed moj, Pecin i Dinin prijatelj iz detinjstva s Vratnika me je '85 godine pozvao da dođem na promociju jedne grupe koja se zvala "Dino". Već sam tada ja bio neka lokalna zvijezda, imo sam hit "Golubicu" s Ambasadorima. Sjećam se da su mi rekli da ima jedan dečko pa eto da dođem na tu prezentaciju. Otišao sam u "Kuk" i ja sam prva zvijezda koja je prisustvovala promociji. Od tada do danas s Dinom nisam niti jednom izašao na ručak. Nikakvih privatnih dodirnih tačaka nemamo, karijerom i godinama sam stariji od njega, tako da se nismo družili sa istim društvima. Nemamo puno dodirnih privatnih tačaka da se družimo. Obožavam njegovu muziku i njega jer on je jedan ambasador BiH, najbolji pored mene u ovom agresivnom okružju prema našoj zemlji. Bar im mi zadajemo kontraudarac. E tu sam ponosan na taj tandem i naravno duet. Navijači su to napravili pa oni su posvađali Želju i Sarajevo, kod nas vole tu navijačku atmosferu, vole zakuhavati. U AMUS-u nisu bili nikakvi privatni sukobi, samo različite koncepcije pristupa radu. O Dini sve najbolje, lično ga ne poznajm e o takvim ljudima moraš imati poštpovanje. Znam da je čovjek u vjeri, karakteran i nadasve uspješan. Kada se vidimo pozdravimo se i to je sve.
"Zatreperi duša"
U kojem mladom pjevaču vidite potencijalnu zvijezdu Vašeg kalibra?
– U Željku Joksimoviću, on je nasljednik Čolića, Merlina i mene. I da ne zaboravim Gibonnija.
Ima li neki pjevač/ica zbog čije izvedbe vam "zatreperi duša"?
– Da, Dine Merlina.
Kako je bilo raditi s djecom na "Pinkovom" projektu i hoćete li ih ocjenjivati i u narednoj sezoni?
– Pink je produckija stihijska i intuitivna. Ponosan sam što sam bio dio projekta "guranja" djece u pozitivne stvari, pomaganja djeci da se bave onim što vole, educiranja, dio usmjerenja djece u najosjetljivijim godinama, jer sva ostala djeca poželjet će da se i oni bave tim, a ne da se bave, ne dao Bog, kriminalom. S druge sve najgore mislim o farmi i sličnim rijalitijima jer to nije vrijedno mog pomena, osim osude.