„Crvena jabuka“ je publici u Sarajevu priredila fantastičan koncert, a klub „Aquarius Vils“ bio je ispunjen do posljednjeg mjesta. Publika je pjevala dobro poznate hitove, a i njihov novi album „Nocturno“ osvaja publiku.
O planovima benda za obilježavanje jubilarnog 35. rođendana govorio je frontmen Dražen Žerić Žera. Pjevač otkriva kako publika reguje na nove pjesme, odakle dobijaju inspiraciju, te kako izgleda susret generacija na koncertima ovog kultnog benda sarajevska pop-rok scene.
Kakve su reakcije na novi album „Nocturno“?
-Jako dobre. Bitno je da nismo odstupali stilski i da smo snimili onakve pjesme kakve smo htjeli. Bilo bi glupo da smo nešto forsirali, mijenjali stilove i mi sami bili nezadovoljnim onim što pjevamo. Mi nismo kao neke kolege, da sad samo forsiramo nove pjesme. Ipak, imamo dovoljno starih pjesma.
Da li je i koliko danas muzika i estrada drugačija od vremena kada ste počinjali?
-Prvi naš album je sniman davne 1985. godine, dok je drugi sniman na magnetofonu trakašu od osam kanala u Splitu. Tehnologija je daleko napredovala od tih momenata i sa sigurnošću tvrdim da muzika generalno danas mnogo bolje zvuči nego u prošlosti. No, mi smo uvijek težili ostati dosljedni sebi i svojim temama o ljubavi i životu bez obzira na vremensku epohu, u našim pjesmama je uvijek prisutno Sarajevo tako da se može reći da smo mi po zvuku evoluirali, ali smo ostali dosljedni našim standardnim temama.
Koliko su nastajale pjesme?
-Sam proces stvaranja materijala za ploču je dosta fleksibilan. Može se desiti da u jednoj godini snimite dva albuma, a ponekad je potrebno proći i nekoliko godina da bi se snimio CD. Mirko Šenkovski Geronimo najprije mi je ponudio par pjesama da snimim, što sam i učinio, nakon toga je došao i Dino Muharemović sa svojim i tako se nakupilo 20-ak pjesama. Onda smo krenuli u fazu selekcije, a zatim smo ušli u studio.
Kako je izgledala saradnja sa Geronimom?
-Jako dobro. On je tačno znao kakav zvuk hoćemo, tako da smo jako brzo sve dogovorili. Pustili smo ga da radi, a onda smo čuli pjesme i rekli da je to baš ono što smo željeli.
Kako komentarišete kritike na račun etno elemenata u pjesmama?
-Kada su u pitanju kritike upućene nama da u svojoj muzici imamo dosta etno elemenata, ja uvijek više volim uzeti u obzir ko mi nešto kaže nego šta mi kaže. Došlo je vrijeme da danas može svako sve raditi, pa tako biti i muzički kritičar. „Crvenoj jabuci“ je najvažniji stav publike i sve ostalo je nerelevantno.
„Crvena jabuka“ za dvije godine slavi 35. godina muzičke karijere. Da li će biti nekih većih koncerta, jer je Aquarius Vils mali klub da bi primio sve zainteresovane za vašu muziku?
-Mi stalno sviramo tako da najavljujemo održavanje bh. koncertne turneje vrlo uskoro, a posjetit ćemo i ostale gradske centre širom bivše Jugoslavije. Također, 2020. godine obećavam da će Sarajevo dobiti jedan veliki koncert povodom 35 godina postojanja „Crvene jabuke“. Novu godinu smo svirali u Puli, tako da smo stalno zauzeti.
Kako danas izgledaju vaši koncerti?
-Dolaze neke nove generacije. Na naše koncerte već dolaz mame i kćerke, ali i bake u društvu unuka. To je jako zanimljivo, vidjeti taj susret nekih različitih generacija koje vole naše pjesme.
Sarajevo je uvijek bila inspiracija za tekstove. Šta je to tako specifično u našem gradu?
-Sarajevo je jedan veliki regionalni brend, i to svi znaju širom nekadašnje Juge. Međutim, ono se u našim pjesmama ne nalazi smišljeno, ono se jednostavno desi. Pjesme na novom albumu ‘Vilsonovo’ i ‘Grade moj’ napisao je Geronimo, koji je gotovo čitav životni vijek vezan za Hrvatsku, ali ipak gaji emocije prema Sarajevu i ono je u centru ove dvije pjesme. Naprimjer, naš hit ‘Stižu me sjećanja’ napisao je Rus koji je svega nekoliko puta boravio u Sarajevu, ali Sarajevo ima to nešto zbog čega je posebno. Ono je naša vječna inspiracija.